19 april 2011

Bokcirkeln med Vargnatt och Niklas Botten

Hey ho, let's go!

Min goda väninna, Vargnatt och jag, Niklas Botten (som är en tjej, för den delen :-P) har beslutat oss för att starta en bokcirkel - wee! ^^
Har faktiskt längtat efter att vara med i en bokcirkel, så fick jag denna idé och Vargnatt hängde på. Vi älskar att läsa, Vargnatt har nyligen återupptäckt bibliotekets fröjd och gamman, medan jag är en girigbuk och har, nästan, de flesta böckerna i mina egna bokhyllor.
Vi kommer köra en liten lat bokcirkel, sen får vi se om vi utvecklar det hela mer, vi väljer en bok, som vi sen läser i egen takt på eget håll, när vi sen har läst ut den skriver vi vad vi tyckte och tänkte i våra bokbloggar - perfekt! :-D

Vi har redan hunnit kommit överens om några böcker som vi har lagt i bokcirkel-listan:

Upp till ytan av Margaret Atwood.
Främlingen i huset av Sarah Waters.
Momo eller Kampen om tiden av Michael Ende.
Benrangel av Stephen King.
Törnfåglarna av Colleen McCullough.
Hotell New Hampshire av John Irving.
Stolthet och fördom av Jane Austen.

Först ut blir nog Främlingen i huset, men det är inte säkert än, för Vargnatt må till biblioteket först och låna den, om den finns inne. Men håll tummarna för oss! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar